Verzend- en garantie voorwaarden

Levertijden

De levertijden worden aangegeven bij het betreffende artikel (direct boven de prijs op de productpagina). Mocht deze levertijd niet haalbaar zijn om wat voor reden dan ook trachten wij zo spoedig mogelijk te reageren op uw bestelling met een indicatie van de te verwachten levertijd.


Verzenden

Watermandiveshop verzendt uw producten via pakketpost van PostNL. Op het moment dat uw bestelling wordt verzonden, ontvangt u een bericht voorzien van een "Track and trace" code zodat u uw bestelling kunt volgen via de site van PostNL.

Verzendkosten

    •    Nederland, Belgie en Duitsland € 6,75 (orders vanaf € 100,00 worden gratis verzonden)  
    •    Pakketten zwaarder dan 10 KG € 12,95 (orders vanaf € 100,00 worden gratis verzonden)
    •    Nederland onder rembours € 12,95. Op aanvraag (gratis verzending is onder rembours niet mogelijk)
    •    Rest van de wereld is verzending op aanvraag mogelijk

Remboursleveringen zijn alleen mogelijk in Nederland. 

Afhalen

Watermandiveshop is een internetwinkel, echter is deze onderdeel van Waterman Dive Center.
Hierdoor is het goed mogelijk om uw bestelde producten af te halen. Dit is mogelijk op afspraak en na overleg ook 's avonds en in het weekend.
Geeft u dit a.u.b. aan bij uw bestelling. Let er op dat bij afhalen alleen contante betaling mogelijk is of kies eventueel voor vooruitbetaling door middel van één van de betalingsmethodes. U ontvangt van ons een bericht wanneer uw bestelling klaar ligt.

Garantie

De garantie- termijnen en -voorwaarden zijn gelijk aan de voorwaarden die de fabrikant van het betreffende product hanteert. In het algemeen geldt dat de garantie alleen geldig is voor de eerste eigenaar voor een periode van twee jaar.
Voor slijtage gevoelige producten zoals o-ringen is een beperkte garantie van kracht: deze artikelen komen alleen in aanmerking voor garantie als de klacht onmogelijk door het gebruik veroorzaakt kan zijn.
In geval van twijfel zal de mening van onze leverancier bepalend zijn. Goederen met gebreken die terecht onder de garantie vallen, zullen worden gerepareerd of worden vervangen door hetzelfde of gelijkwaardig product.
Vrachtkosten zijn altijd voor rekening van de eigenaar. Let op: De verzendkosten van garantiegevallen naar en van watermandiveshop zijn altijd voor rekening van de klant. Moeten er dus onderdelen onder garantie retour naar de klant, dan zal watermandiveshop deze belasten met € 12,95 euro rembourskosten.
U kunt deze kosten voorkomen door de betreffende onderdelen op het bedrijfsadres aan te bieden en af te halen.
Sterk afwijkende garantievoorwaarden worden vermeld bij de productomschrijving.
Aansprakelijkheden m.b.t. schadeloosstelling van kosten ontstaan door lichamelijk letsel, beschadigde fiets of kleding etc. zijn uitgesloten.

Retourzendingen

Klanten van watermandiveshop hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 14 dagen deze artikelen terug te sturen en de overeenkomst te ontbinden zonder opgaaf van reden.
Indien mogelijk verzoeken wij u om te retourneren in de originele verpakking.
Verder moeten de producten in dezelfde conditie verkeren en mogen deze niet gebruikt en/of gedragen zijn.
Wanneer u een product wenst te retourneren neem contact op met onze klantenservice.
Bovenaan de site vindt u de link hiervoor..
Via deze link komt u op een pagina waar u het artikel kunt aanmelden voor retour. Als u deze aanvraag indient, zullen wij u zo spoedig mogelijk via e-mail informeren over de procedure omtrent het terugsturen van een artikel.
Retourzendingen in Nederland zijn gratis, na aanmelding via email ontvangt u naast de procedure tevens een etiket dat u kunt gebruiken om de zending te retourneren.
U dient bij een retourzending altijd de factuur te voegen. Zonder meegezonden factuur worden retourzendingen niet in behandeling genomen.
Na ontvangst van uw zending, stuurt watermandiveshop u een ontvangstbevestiging via e-mail.
Bij goedkeuring van de retourzending storten wij het aankoopbedrag van het betreffende product terug.
Indien wij een artikel niet als retour kunnen accepteren, wordt het pakket terug naar de klant verzonden op rekening van de klant.
Bij twijfel kunt u te allen tijde contact opnemen met watermandiveshop.

Verkeerde bestelling/ruilen

Het kan voorkomen dat u een verkeerde bestelling heeft geplaatst of dat het artikel niet aan uw verwachtingen voldoet.
Neemt u in dat geval contact op met watermandiveshop, zodat wij u kunnen informeren over de procedure omtrent het omruilen van een artikel.
Uiteraard is het een voorwaarde dat het artikel niet gebruikt is.
De gestelde termijn hiervoor is 14 dagen na ontvangst van uw bestelling.

Verkeerde levering

Uiteraard kan het, ondanks onze uitgebreide controle, voorkomen dat een verkeerd artikel geleverd wordt.
Neemt u in dat geval contact op met watermandiveshop om de procedure voor het omruilen van het artikel te vernemen.
Het kan ook zijn dat er een artikel ontbreekt bij uw bestelling. Laat dit ons zo spoedig mogelijk weten waarna wij het u uiteraard zonder verzendkosten nasturen.

Problemen met uw bestelling

Indien u problemen ondervindt met uw bestelling of vragen over uw bestelling kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via 013-535 68 19 of via ons contactformulier